Op 18 december is de campagne ‘Offline influencers’ gestart.
Als JongSenioren Zoetermeer beseffen wij het belang van aandacht. Wij richten ons hierbij vooral op zingeving en ontmoeting. In onze themagroep Zingeving herontdekken we de Kracht van Aandacht. Niet alleen van ons in relatie tot de deelnemers. Maar ook dat de deelnemers – buiten de themagroep – zelf in actie willen komen om ‘zaadjes van aandacht’ te verspreiden.
In onze tijd zijn er ‘Online-influencers’ in vele soorten en maten. Velen handelen vanuit een vorm van winstoogmerk. Een andersoortige en positieve tegenhanger hiervan zijn de ‘Offline influencers’. Als JongSenioren Zoetermeer hebben wij hierin inmiddels enige ervaring maar ook jij, u en ik kunnen een offline influencer zijn. Hoe …?
‘Gewoon’ door in het klein aandacht te hebben voor mensen uit de eigen omgeving. Heel klein door een ander te groeten, iets minder klein door iemand hulp aan te bieden. Misschien door met iemand uit de eigen buurt samen de hond uit te laten, een stoep of groenstrook samen schoon te houden, de ramen te lappen, iemand naar het ziekenhuis te brengen.
Zo kunnen we met elkaar – in onze eigen buurt – bijdragen aan meer verbinding. Spannend, jazeker, dit is best wel een beetje spannend. Maar weet dat deze kleine goede gebaren werkelijk van betekenis zijn. Die schuchtere glimlach, die stevige handdruk, de herkenning in de eigen buurt.
Misschien waren we dit wat vergeten … maar hier ligt de Kracht van Aandacht … doe je mee?
“Wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien”
Verder lezen: